Cumhuriyet Üniversitesi





Cumhuriyet Üniversitesi logosu.jpg


 Cumhuriyet Üniversitesi Tanıtım



Tarihçe

Cumhuriyet Üniversitesinin Kuruluşu Yüce Parlemento'da Cumhuriyetimizin 50. Yıl dönümünde benimsenmiş 9 Şubat 1974 tarihinde yayınlanan 1788 sayılı kuruluş kararı ile gerçekleştirilmiştir. Üniversitenin adı amblemi ve 1974 tarihi bu gerçekleri yansıtmaktadır. 2 Kasım 1975'de kampus alanındaki binaların temeli atılan Üniversite 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 2809 sayılı kanunla bugünkü yapısına kavuşmuştur. Sivas'ta şu anki üniversite kent merkezinin 10 Km. kadar güneyinde Kızılırmak nehrinin kenarında ve yaklaşık 11.000 dönüm büyüklüğündedir. 8 Fakülte 16 Yüksekokul ve 3 Enstitü Üniversite Konutları öğrenci yurtları ve öğrenci tesisleri ile kapalı spor salonu bu arazi üzerindedir. İlçe Meslek Yüksekokulları ilgili ilçelerde eğitim ve öğretimini sürdürmektedir.

Yurt ve Barınma

Üniversite kampüsünde ve şehirde Kredi ve Yurtlar Kurumu'na bağlı 800 erkek 1648 kız olmak üzere toplam 2448 kapasiteli yurtlar bulunmaktadır. Yurtlarda her gün sıcak su bulunmaktadır. 2003-2004 öğretim yılında hizmete geçecek 1500 kişi kapasiteli Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait kampusteki yurtlarla birlikte kapasite 3948'e yükselecektir. Ayrıca şehir merkezinde de özel erkek ve kız öğrenci yurtları bulunmaktadır.

Kütüphane

Üniversitenin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla 1974 yılında kurulan Cumhuriyet Üniversitesi kütüphanesi 1994 yılında 3 katlı kütüphane binasına taşınmıştır. Tamamı 4710 m2 olan binada 350 adet okuyucu çalışma yeri mevcuttur. Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesi içinde Klinik Bilimler ve Diş Hekimliği Fakültesine ait süreli yayınların son sayılarının bulunduğu bir çalışma salonu mevcuttur. Kütüphanede yaklaşık kayıtlı 30.000 adet kitap National Library of Medicine ve Library of Congress sınıflama sistemlerine göre düzenlenmiş açık raf sistemine göre okuyucuların kullanımına sunulmuştur. Kütüphane 124'ü yabancı dilde olmak üzere toplam 311 dergiye abonedir.

Teknoloji

Cumhuriyet Üniversitesinde uygulamalı derslerin yapıldığı toplam 50 tane laboratuar bulunmaktadır. 1994 yılından beri internet bağlantısı olan üniversitenin internet çıkış kapasitesi 8 Mpbs olup 2360 bilgisayar internete bağlıdır.

Beslenme

Personel ve öğrencilerin beslenme hizmetleri Merkezi Kafeteryada sürdürülmektedir. Kafeterya aynı anda 5200 kişiye hizmet verebilecek kapasitededir. Merkezi Kafeteryada teknolojinin en son ürünleri ile donatılmış modern cihazlarla dizayn edilmiş mutfak ve merkezi kantin mevcuttur. Gıda maddelerinin muhafazasından hazırlanıp pişirilerek servise sunulmasına kadar geçen aşamalarda her türlü hijyen kurallarına özen gösterilmekte personelle teması asgari düzeyde tutulmaktadır. Öğlen yemekleri personel ve öğrencilere üç çeşit olarak verilmektedir.

Sağlık

Gerek öğrencilerin ve gerekse tüm akademik ve idari personelin ve bunların bakmakla yükümlü oldukları yakınlarının ilk muayene ve tedavileri Sağlık Hizmetleri Birimi'nde yapılmaktadır. Bu birim bünyesinde 3 doktor 1 diş hekimi 2 hemşire 1 laborant l memur ve 1 hizmetli ile hizmet verilmektedir. Anne ve babası herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna bağlı olmayan öğrenciler kendilerine verilen sağlık karnesi ile muayene ve tedavilerini yaptırabilmekte sevkleri doğrultusunda Üniversite Uygulama ve Araştırma Hastanesinden de yararlanabilmektedirler. Sivas dışı sağlık kurumlarına sevkleri lüzumlu görülen öğrencilerin her türlü tedavi giderleri Öğrenci Sosyal Hizmetler Bütçesinden karşılanmaktadır.

Kampus Hayatı

Üniversitede sosyal ve kültürel etkinlikler olarak; Türk Halk Müziği Türk Sanat Müziği Türk Pop Müziği tiyatro briç satranç tavla fotoğraf ve el sanatları resim VCD film gösterimleri konferans panel açık oturumsimpozyum halk oyunları gezi faaliyetleri yapılmaktadır.

Ulaşım

Üniversitenin birimlerine toplu taşıma ve özel araçlarla rahatlıkla ulaşılabilir. Ayrıca isteyenler üniversitenin servislerinden de yararlanabilirler.

Burslar

Ilk 3 tercihleri arasında Cumhuriyet Üniversitesini kazanan öğrencilere Üniversite vakfı öğrenimleri boyunca karşılıksız burs vermektedir. Ayrıca Başbakanlık Sosyal Dayanışma Milli Eğitim Bakanlığı Atatürkçü Düşünce Derneği Türk Eğitim Vakfı gibi çeşitli kurumlar Cumhuriyet Üniversitesi'nin başarılı ve ihtiyaç sahibi öğrencilerine burs verirler.

Kulüpler

Çağdaş Tıp Öğrenciler Kulubü
Bilgisayar Kulubü
Sosyal Etkinlikler Kulubü
Linux ve Bilgisayar Kulubü
Eğitim Bilimleri Araştırma Kulubü
Anne Baba Kardeş Topluluğu
Çalışma Ekonomisi Kulubü
İktisat Kulubü
Jeoloji Kulubü
Maden Kulubü
Çevre Kulubü
Elektrik Elektronik Kulubü
İnşaat Kulubü
Jeofizik Kulubü
C.Ü. Bilimsel Etkinlikler Kulubü
Öğrenci Kulubü (CÜHEK)
C.Ü. Tiyatro Kulubü
C.Ü. Doğa Sporları Kulubü
C.Ü. Pop Rock Kulubü
C.Ü. Sosyal Etkinlikler Kulubü
Atatürkçük Düşünce Kulubü
Türk Sanat Müziği Birimi
Türk Halk Müziği Birimi
Halkoyunları Birimi
Briç Satranç Kulubü
Dans Kulubü
Tenis Kulubü
Sportif Etkinlikler Kulubü

Fakülteler ve Bölümler

Diş Hekimliği Fakültesi

Eğitim Fakültesi
Fen Bilgisi Öğretmenliği (SAY)
Ilköğretim Matematik Öğretmenliği (SAY)
Ilköğretim Matematik Öğr (Ikinci Öğretim) (SAY)
Matematik Öğretmenliği (SAY)
Matematik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
Okul Öncesi Öğretmenliği (EA)
Okul Öncesi Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)
Sinif Öğretmenliği (EA)
Sinif Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (SÖZ)
Türkçe Öğretmenliği (SÖZ)


FenEdebiyat Fakültesi
Alman Dili ve Edebiyatı (DİL)
Antropoloji (EA)
Biyoloji (SAY)
Felsefe (EA)
Fizik (SAY)
Fizik (Ikinci Öğretim) (SAY)
Ingiliz Dili ve Edebiyati (DİL)
Kimya (SAY)
Kimya (Ikinci Öğretim) (SAY)
Matematik (SAY)
Sosyoloji (EA)
Sosyoloji (Ikinci Öğretim) (EA)
Tarih (SÖZ)
Türk Dili ve Edebiyati (SÖZ)
Türk Dili ve Edebiyati (Ikinci Öğretim) (SÖZ)


Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi
Çalişma Ekonomisi ve Endüstri Ilişkileri (EA)
Çalişma Ekonomisi ve Endüstri Ilişkileri (Ikinci Öğretim) (EA)
Iktisat (EA)
Iktisat (Ikinci Öğretim) (EA)
Işletme (EA)
Işletme (Ikinci Öğretim) (EA)
Kamu Yönetimi (EA)
Kamu Yönetimi (Ikinci Öğretim) (EA)


Ilahiyat Fakültesi

Mühendislik Fakültesi
Çevre Mühendisliği (SAY)
Çevre Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
ElektrikElektronik Mühendisliği (SAY)
Inşaat Mühendisliği (SAY)
Jeofizik Mühendisliği (SAY)
Jeoloji Mühendisliği (SAY)
Jeoloji Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
Kimya Mühendisliği (SAY)
Kimya Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
Maden Mühendisliği (SAY)
Maden Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
Makine Mühendisliği (SAY)
Makine Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAY)
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (SAY)


Tip Fakültesi

Hemşirelik Yüksekokulu

Sivas Sağlik Yüksekokulu
Ebelik (SAY)











0 YORUMLAR:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.

 
 
 

Labels

Labels

Labels