Fırat Üniversitesi

Konu tanıtımı: Fırat Üniversitesi, Fırat Üniversitesi fakültesi, Fırat Üniversitesi fakülteleri, Fırat Üniversitesi.com, Fırat Üniversitesi bölümü, Fırat Üniversitesi üniversitesi, tanıtım 2012, tanıtım 2013, Fırat Üniversitesi ili, Fırat Üniversitesi yurtları, Fırat Üniversitesi internet sitesi, Fırat Üniversitesi hakkında, Fırat Üniversitesi kimdir, Fırat Üniversitesi nedir, Fırat Üniversitesi nasıl, Fırat Üniversitesi nekadar, Fırat Üniversitesi nezaman, Fırat Üniversitesi kimler, Fırat Üniversitesi kayıtlar, Fırat Üniversitesi harçlar, Fırat Üniversitesi fotoğrafları, Fırat Üniversitesi bölümleri, Fırat Üniversitesi tarihçesi, Fırat Üniversitesi hakkında genel bilgi, Fırat Üniversitesi geniş bilgi, Fırat Üniversitesi site haritası, Fırat Üniversitesi sosyal alanları, Fırat Üniversitesi barınma, Fırat Üniversitesi imkanlar, Fırat Üniversitesi bur veren bölümler kuruluşları, Fırat Üniversitesi rektörü, Fırat Üniversitesi dünya kaçıncısı, Fırat Üniversitesi Türkiye kaçıncısı, Fırat Üniversitesi bilinmeyenleri, Fırat Üniversitesi yorumları, Fırat Üniversitesi haberleri, Fırat Üniversitesi kulüpleri, Fırat Üniversitesi gençlik, Fırat Üniversitesi sitesi, Fırat Üniversitesi erasmus, Fırat Üniversitesi çift anadal, Fırat Üniversitesi yandal, Fırat Üniversitesi yatay geçiş, Fırat Üniversitesi dikey geçiş, Fırat Üniversitesi meslek yüksek okulu, Fırat Üniversitesi sanat, Fırat Üniversitesi iş imkanları, Fırat Üniversitesi başvuruları, Fırat Üniversitesi taban ve tavan puanları, Fırat Üniversitesi başarı sıraları, bölüm başarı sırası, Fırat Üniversitesi halkla ilişkiler, Fırat Üniversitesi iletişim, Fırat Üniversitesi tel, Fırat Üniversitesi rektörlük, Fırat Üniversitesi hazırlık sınıfı , Fırat Üniversitesi kyk yurtları, Fırat Üniversitesi, Fırat Üniversitesi meslekleri, hatalı aramalar: Fırat Üniversitesi.com, Fırat Üniversitesi.net, Fırat Üniversitesi1.com, Fırat Üniversitesibilgiislem.com, Fırat Üniversitesikayit.com, Fırat Üniversitesibarinma.com, Fırat Üniversitesitanitim.com, Fırat Üniversitesiforum.com, Fırat Üniversitesifakulte.com, Fırat Üniversitesisorula.com, Fırat Üniversitesihalklailişkiler.com, Fırat Üniversitesibilgi.com, Fırat Üniversitesi.gov.tr, Fırat Üniversitesi.org.tr, Fırat Üniversitesinasilbiruniversite.com

FIRAT ÜNİVERSİTESİ TANITIM ( ELAZIĞ)

Üniversitemiz:
21. asır’a girerken  haberleşme ve teknoloji alanında kaydedilen ilerlemeler neticesinde kurulan yeni dünya düzeninde Türkiye Cumhuriyeti Devletimizin ve Türk Aleminin olumlu yönde fayda sağlayabilmesi için; Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu Atatürk’ün belirttiği ilkeler doğrultusunda ve milli birlik ve beraberliğimize düşman unsurlarla mücadele ederken bilimle teknolojik gelişme ve yetişmiş nitelikli insan gücü arasındaki önemli ilişkiyi unutmamalıyız. İşte bu aşamada özellikle üniversite eğitiminin ve üniversitelerin bilim üretme yeni geliştirme ve nitelikli insan gücü yetiştirme açısından önemleri giderek artıp fonksiyonları çeşitlenirken sadece bulundukları yerleşim birimlerini değil; diğer ülkeleri ve milletleri etkileyen kurumlar haline geldikleri bir gerçektir. Ancak bu etkinin devamlılığını ve geçerliliğini koruyabilmesi için eğitim ve öğretim sistemimizin milli karakterimiz ve dünya şartlarıyla uyum içerisinde olması gerekmektedir.Eğitim ve öğretim sistemimizi bu idrakle gerçekleştirdiğimiz ölçüde yetişecek insan gücümüz milletimizin olduğu kadar diğer milletlerin de güven kaynağı olacaktır.


FAKÜLTELER

Fırat Üniversitesi bünyesinde 9 adet fakülte bulumaktadır.Bu fakülteler alfebetik sıraya göre; Eğitim Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi İlahiyat Fakültesi İletişim Fakültesi Mühendislik Fakülresi Su Ürünleri Fakültesi Teknik Eğitim Fakültesi Tıp Fakültesi Veteriner Fakültesi'dir.


EĞİTİM FAKÜLTESİ

Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2809 Sayılı kanun ek 30. maddesine göre bakanlar Kurulu'nca 09.09.1997 tarihinde kurulması kararlaştırılan ve bu kararın 19.09.1997 tarihinde 23115 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanması ile resmen kurulmuştur. Eğitim fakültesi ilk kurucu dekan Prof.Dr. Sabahattin KÜÇÜK'ün 18.09.1998 tarihinde atanması ile eğitim-öğretim hayatına başlanmıştır. Fakülte Yönetim Kurulu ilk toplantısını 22.10.1998 tarihinde fakülte Kurulu da 04.09.1999 tarihinde yapmıştır. Mart 2002' de kurucu Dekan Prof. Dr. Sabahattin Küçük 'ün görevden ayrılmasından sonra Dekanlı görevini Prof.Dr. Alaaddin ÇUKUROVALI vekaleten yürütmüş ve Eylül 2002 tarihinden itibaren Fakültemiz Dekanlık görevini Prof. Dr. Şemsettin CİVELEK yürütmektedir. Eğitim Fakültesi bünyesinde; İlköğretim Bölümü Türkçe Eğitimi Bölümü Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Özel Eğitim Bölümü Eğitim Bilimleri Bölümü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Olmak üzere toplam 10 bölüm ve 32 ana bilim dalı bulunmaktadır. Şuanda Eğitim Fakültesi bünyesinde "ilköğretim" "Türkçe Eğitimi" "Eğitim Bilimleri" ve "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri" bölümleri açılmış bulunmaktadır. Açılan bu bölümlerden de ilk olarak "ilköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı 1998-1999 eğitim öğretim yılında öğrenci almıştır. İlköğretim bölümü çatısı altında beş ayrı anabilim dalı bulunmaktadır. Bunlar; Okul Öncesi Eğitimi Sınıf Öğretmenliği Fen Bilgisi Eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi Matematik Eğitimi Anabilim Dalları'dır. Söz konusu beş ana bilim dalından Sınıf Öğretmenliği(I. ve II. Öğretim) Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programlarına öğrenci alınmaktadır. 2002-2003 eğitim-öğretim yılı itibarıyla İlköğretim Bölümünde526 Türkçe Eğitimi Böülümünde 104 olmak üzere 630 öğrenci öğretim görmektedir. Eğitim Fakültesi Fırat Üniversitesi kampüsü içerisinde bulunmaktadır. Fakültemizin şu an için müstakil bir binası olmadığından eğitim-öğretim faaliyetlerini Fen-Edebiyat Fakültesi binasında yerine getirmektedir. Eğitim Fakültesi eğitim-öğretim faaliyetlerini 2 Profesör 7 Yardımcı Doçent 15 Araştırma Görevlisi 7 idari personel ile sürdürmektedir. İlköğretim Bölüm Başkanlığı Yrd. Doç. Dr. Şener DEMİREL tarafından yürütülmektedir. 15 Araştırma Görevlisinden 7'si doktora ve yüksek lisans çalışmalarını Ankara Erzurum ve Trabzon illerinde sürdürmektedirler. Fakültemizin akademik kadrosu her yıl birçok uluslar arası ve ulusal bilimsel kongre panel konferansseminer ve sempozyuma katılarak bilim dünyasına katkıda bulunmaktadır. İlköğretim Bölümünde öğrencilerimizin kullanımına sunulan Bilgisayar laboratuvarı ile de öğrencilerimizin çağın gereklerine uygun şekilde bilgisayardan ve internetten yararlanmaları sağlanmıştır.


FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ

Fakültemizin temelini oluşturan Fen Fakültesi 1975- 1976 öğretim yılında Biyoloji Fizik İstatistik Kimya Matematik Fen Bilimleri ve Gök Bilimleri bölümleri Edebiyat Fakültesi ise Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ile öğrenime başlamıştır. Fen Fakültesi’nde 1976- 1977 öğretim yılında Kimya Bölümü Kimya Mühendisliği Bölümüne Biyoloji Bölümü Biyoloji ve Botanik kürsülerinden oluşan bir bölüm haline dönüştürülerek öğretime başlamışlardır. 1977- 1978 öğretim yılında Fizik Bölümü Fizik Mühendisliği Bölümüne Fen Bilimleri Bölümü de Jeoloji Mühendisliği Bölümüne dönüştürülerek öğretime açılmıştır. 4 Nisan 1978 tarihli Kurul Kararı ile Biyoloji Bölümü’nün Botanik ve Zooloji Bölümleri olarak iki ayrı bölüm haline getirilmesiyle Fen Fakültesi Botanik Matematik Zooloji Fizik Mühendisliği Jeoloji mühendisliği ve Kimya Mühendisliği olmak üzere altı bölümlü bir fakülte haline dönüştürülmüştür. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ile öğretime açılan Edebiyat Fakültesi’nin 1976- 1977 öğretim yılında Antropoloji Bilimleri Bölümü açılmış 25 Şubat 1980 tarihinde de Fakülte Antropoloji Bölümü Arkeoloji Sanat Tarihi Coğrafya Eski Ön Asya Dilleri Kütüphanecilik Tarih Toplum Bilimleri Türk Dili ve Edebiyatı ile Yabancı Diller Bölümleri olmak üzere dokuz bölümden oluşan bir fakülte haline dönüştürülmüştür. Yüksek Öğretim Kurumları Teşkilatı hakkında 41 Sayılı Kanun hükmünde kararnamenin değiştirilerek kabulüne dair 28.3.1983 tarih ve 2808 Sayılı Kanun ile mevcut Fen ve Edebiyat Fakülteleri birleştirilerek “Fen – Edebiyat Fakültesi”ne dönüşmüştür. Bu yeni düzenleme ile Fen – Edebiyat Fakültesi bünyesinde Fizik ve Kimya lisans bölümleri açılmış önceden Fen Fakültesi bünyesinde öğretimini sürdüren Fizik Mühendisliği Fizik bölümü olarak değişmiş Jeoloji Mühendisliği bölümü ile Kimya Mühendisliği bölümü de Mühendislik Fakültesi’ne aynı adlarla katılmışlardır.Aynı düzenleme ile Edebiyat Fakültesi bünyesindeki Antropoloji Bölümü de Sosyoloji Bölümü olarak değiştirilmiş 1990 yılında açılan Coğrafya Bölümü de 1991 yılında öğretime başlamıştır. 1992 yılında öğretime açılan Beden Eğitimi ve Spor Bölümü ile Fakülte öğretime açılmış bulunan Biyoloji Fizik Kimya Matematik Coğrafya Sosyoloji Tarih Türk Dili ve Edebiyatı ve Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri ile henüz öğretime açılmamış olan İstatistik Antropoloji ve Batı Dilleri ve Edebiyatı bölümlerinden oluşan bir kompozisyona kavuşmuştur. 1992 yılında Fen- Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulan Beden Eğitimi ve Spor Bölümü 1997 yılında Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’na dönüştürülmüştür ve fakültemiz bünyesinden ayrılmıştır. Halen Fakültemizde ögrencisi mevcut olan Biyoloji Fizik Kimya Matematik Coğrafya Sosyoloji Tarih Türk Dili ve Edebiyatı henüz ogrenci almamis Istatistik Antropoloji Bati Dilleri ve Edebiyati bölümleri olmak üzere toplam 11 bölüm mevcuttur. Ayrica Biyoloji Kimya Matematik Tarih Türk Dili ve Edebiyati Bölümlerinin ikili egitimleri de mevcuttur. Fakültemizde 40 Profesör 24 Doçent 59 Yrd. Doç. 75 Arş. Görevlisi. 10 Öğretim Görevlisi 14 Okutmen ve 3 Uzman olmak üzere 225 öğretim elemanımız ve 1744 orgun egitim 1083 ikinci egitim olmak uzere toplam 2827 ogrencimiz mevcuttur. Fakültemizde Öğretim üyesi başına 24 öğretim elemnı başına ise 12 öğrenci düşmektedir.


İLAHİYAT FAKÜLTESİ

03.07.1993 tarih ve 3837 sayılı kanunla kurulmasına karar verilen Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Öğretim Kurumu Yürütme Kurulunun 14.02.1994 tarih ve 2809 sayılı kanunun 6.maddesi gereğince faaliyete geçmiştir. İlk defa 1994-1995 Öğretim yılında 54 öğrenci alarak eğitim-öğretime başlamış ve her yıl 40 öğrenci almaktadır. İlk mezunlarını 1998-1999 yılında vermiştir. Fakültemiz Fırat Üniversitesi Mühendislik kampüsü bölümünde ve Üniversite Misafirhanesinin yanı başında daha evvel Sosyal Bilimler Enstitüsü Fen Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimleri Enstitüsü ve Rektörlüğe Bağlı Bölümler Koordinatörlüğünün bulunduğu binada eğitim ve öğretimini sürdürmektedir. Fakültemiz ÖSYM sınavı ile Türkçe-Sosyal (TS) puanına göre öğrenci almaktadır. Fakültemizde 2002-2003 eğitim-öğretim yılı itibariyle öğrenci sayısı 99 kız 68 erkek olmak üzere toplam 167 öğrenci öğrenim görmektedir. AKADEMİK PERSONEL Fakültemiz öğrenci artışına paralel olarak öğretim elemanı sayısında da bir gelişme kaydetmiştir. Prof.Dr.Şaban Kuzgun’un 11.01.1999 tarihinde istifasıyla dekanlığa bir müddet Doç.Dr.H.Mehmet Soysaldı vekalet etmiş ve şu anda Doç. Dr. Temel YEŞİLYURT vekalet etmektedir. Akademik personel sayısı zaman içinde artarak Haziran 2003 tarihi itibariyle 4 doçent 14 yardımcı doçent 4 öğretim görevlisi 7 okutman 2 uzman ve 10 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 41’a yükselmiştir. Ayrıca 10 civarında araştırma görevlimiz değişik üniversitelerde doktora öğrenimi görmektedir. Fakültemizde 9 idarî personel görev yapmaktadır. PROGRAM İlahiyat Fakültesi'nde Temel İslam Bilimleri Felsefe ve Din Bilimleri ile İslam Tarihi ve Sanatları olmak üzere üç bölüm bulunmaktadır. Ancak bu bölümler anabilim dalları akademik ve idarî yapılanma bakımından olup lisans seviyesinde bölümleşme yoktur. Buna göre tüm öğrenciler aynı lisans öğretimini almaktadırlar. İlahiyat Fakültelerinin 1998 yılında yeniden yapılandırılması neticesinde ağırlıklı olarak Arapça ve Kur'an derslerinin okutulduğu hazırlık sınıfı uygulaması kaldırılmış olup 4 yıllık normal İlahiyat lisans programı uygulamasına geçilmiştir. Fakültemizin Temel İslam Bilimleri Felsefe ve Din Bilimleri ve İslam Tarihi ve Sanatları olmak üzere üç anabilim dalında da yüksek lisans yapılmakta olup doktora programı henüz başlatılmamıştır.


İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi 19.09.1997 tarih ve 23115 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu’nun 97/9930 sayılı kararı ile kurulmuştur. Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 2001-2002 Akademik Yılı'nda Ek Kontenjanla toplam 31 kişilik ilk öğrencilerini alarak eğitim ve öğretime başlamıştır. 2002-2003 Akademik Yılı'nda Genel Kontenjan ile 26 Ek Yerleştirme ile 4 olmak üzere 30 öğrenci daha alınmıştır. Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne ait bağımsız bir bina bulunmaktadır. Kuruluş aşamasındaki birimlerde ortaya çıkan bina probleminin benzeri İletişim Fakültesi için söz konusu olmamıştır. Öğretim elemanların kendilerine ait müstakil odaları mevcuttur. Ayrıca Fırat Televizyonu için kullanılan bölümde 500 m2’lik bir stüdyo 15 m2’lik 4 oda 20 m2’lik bir mutfak 150 m2’lik salon bulunmaktadır. Fakültemizin kuruluş amacı özellikle 90'lı yılların başında gelişme gösteren Medya sektöründe ihtiyaç duyulan kalifiye elemanları yetiştirmektir.1991 Yılı öncesinde Üniversitelerimizin İletişim Fakülteleri mezunlarının çalışabilecekleri kurumları arasında genelde TRT ve gazete şirketleri bulunmaktaydı. Bu kurumların istihdam kapasiteleri sınırlı olduğu için İletişim Fakülteleri mezunlarının önemli bir bölümü iş bulmakta sıkıntı çekmekteydi. Ancak bu sıkıntı 1991 Yılı'ndan sonra süratle değişim göstermiş ve bu fakülte mezunlarına önemli iş imkanları doğmuştur. Çünkü; 1991 Yılı'nda ülkemizde bir özel televizyon şirketinin yayınlarını yurtdışından uydu kanalıyla başlatması ile birlikte Türkiye gündemine aniden özel radyo ve televizyon yayıncılığı konuları girmiştir. Yetkililer bu gelişme karşısında ne yapabileceklerini araştırma dönemine girdiklerinde; Türkiye’de arka arkaya ulusal bölgesel ve mahalli düzeylerde birçok radyo ve televizyon istasyonları kurulmuştur. Ülkemizde bölgesel düzeyde 15 televizyon ve 98 radyo; yerel düzeyde 229 televizyon ve 1007 radyo olmak üzere toplam 1349 radyo ve televizyon şirketi yayın hayatlarını sürdürmekte ve bu sektörde on binin üzerinde kişi istihdam edilmektedir . Bu on bin kişinin bir bölümü radyo ve televizyon yayıncılığı konusunda herhangi bir eğitim almadan bu alanda çalışmaktadır. Kalifiye eleman eksikliği nedeniyle özellikle mahalli düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon programları bazen çok kalitesiz seviyede olabilmektedir. Bazı yayınlarda argo kelime ve bozuk Türkçe ile cümleler kullanılabilmektedir. Eğer teknik donanım yönünden de sıkıntı söz konusu ise özellikle bazı mahalli radyo ve televizyonlar kaliteli yayıncılık yapmak yerine güzel Türkçe’mizin bozulmasına argo kelimelerin yaygın şekilde kullanılmasına ayrıca görüntü ve ses kirliliğine sebep olabilmektedir. Bu sorunların altında eğitimsizlik önemli rol oynamaktadır. Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi sektördeki bu problemleri de göz önünde bulundurarak ülkemiz medya sektörünün ihtiyacı olan yetişmiş eleman ihtiyacını karşılamak ve öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmek için gerekli altyapı ve akademik çalışmalarına devam etmektedir. Önümüzdeki yıllarda Gazetecilik ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerine öğrenci alınması ve yüksek lisans programların açılması için hazırlıklar yapılmaktadır.


MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1959 yılında Elazığ’ da bir Teknik Okul” açılması öngörülmüş ve bu teklif 1967 yılında 7475 sayıl kanunla gerçekleştirilerek “ Elazığ Yüksek teknik Okulu” 1966-1967 öğretim yılında İnşaat ve Makine mühendisliği bölümlerine alınan 77 öğrencinin İstanbul’ da Yıldız Teknik Okulu’ nda öğrenime başlaması ile faaliyete geçmiştir. Teknik Okul 1967-1968 öğretim yılında Elazığ’ da kendi binasını açmış ve 1969 yılında çıkarılan 1184 sayılı kanunla” Elazığ Devlet mühendislik ve Mimarlık akademisi(EDMMA)” ne dönüştürülmüştür. EDMMA ilk mezunlarını 1970-1971 öğretim yılı sonunda vermiştir. Daha önce faaliyete geçen iki bölüme ek olarak Elektrik Mühendisliği bölümü de aynı yıl açılmıştır. EDMMA 1982 yılında 2547 sayılı Yükseköğretim kanunu ve 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi adını almıştır. Fakülteye daha önceden 01.04.1975 tarih ve 1873 sayılı kanunla kurulan Fırat üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesindeki kimya ve jeoloji Bölümleri katılmış; bilahare Çevre mühendisliği bölümü ile Bilgisayar mühendisliği ve Metalürji mühendisliği bölümlerinin de açılmasıyla 8 bölümlü bir fakülte haline dönüştürülerek bugünkü halini almıştır. Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’ nda öngörülen amaç ve temel ilkelere uygun olarak İnşaat makine Elektrik-Elektronik kimya Jeoloji Çevre Bilgisayar ve Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Bölümleri ile Ülkemizdeki teknik eleman ihtiyacını karşılamada önemli katkılarda bulunmakta bölümlerde yürütülmekte olan araştırma faaliyetleri ile mühendislik uygulamalarında karşılaşılan sorunlara çözümler araştırılmakta düzenlenen konferans seminer ve sempozyumlarla mühendislik alanlarındaki teknik ve bilimsel gelişmelere yol göstermekte gelecekte ihtiyaç duyulacak öğretim üyesi açığını karşılamak amacıyla lisansüstü düzeyde öğretim faaliyetlerinde bulunmakta ve ayrıca yöreden gelen talepleri dikkate alarak yardımcı olmaktadır. Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi eğitim-öğretim araştırma yayın ve uygulamaya katkı faaliyetlerini akademik ve idari örgütlerinde görev alan personeli ile sürdürmektedir.

ÖRGÜTLENME
Fakültenin akademik örgütü içerisinde İnşaat Makine Elektrik-Elektronik Kimya Jeoloji Çevre Bilgisayar ve Metalürji Mühendisliği olmak üzere sekiz bölümü yer almaktadır. Bu birimler bölüm başkanlıkları tarafından yönetilmekte olup doğrudan doğruya dekana bağlı olarak çalışmaktadır. Bölümler anabilim dallarından oluşmakta ve anabilim dalları birer öğretim üyesi tarafından yönetilmektedir. İdari örgüt idari işler mali işler ve döner sermaye birimlerinden oluşmaktadır. Bu idari birimler fakülte sekreterine bağlı olup fakülte sekreteri bu birimlerin verimli çalışmaları ve aralarındaki koordinasyondan sorumlu bulunmaktadır. Fakültede bu akademik bölümlerin ve idari örgütün dışında çalışmaların planlanması ve uygulanmasında yardımcı olan Fakülte kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu mevcuttur.


SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ

Fakültemizin kuruluşu ile ilgili çalışmalar 1976 yılına kadar uzanmaktadır. 1976 yılında Üniversitemiz Senatosunun almış olduğu bir karar doğrultusunda Fırat Üniversitesine bağlı bir ‘Balıkçılık Fakültesi’nin açılması kararlaştırılmıştır. Bu karar sonra Yükseköğretim Kurumları teşkilatı hakkında 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile Su Ürünleri Yüksekokulu’na dönüştürülmüştür. Su Ürünleri Yüksekokulu 1982-1983 öğretim yılında eğitim ve öğretime başlamış ve 11.7.1992 tarihinde 3837 sayılı kanun ile Su Ürünleri Fakültesine dönüştürülmüştür. Fakültemizde öğretim süresi dört yıldır. Mezunlarına üniversitelerarası kurulun 28.4.1986 tarih ve 36-11 sayılı kararı ile “Su Ürünleri Mühendisi” ünvan verilmiştir. Fakültemiz üç bölüm ve yedi anabilim dalı olarak eğitim-öğretime devam etmektedir.


TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ

41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname'nin 31. maddesi uyarınca YÖK'un 19.11.1982 tarih ve 220/5880 sayılı kararları doğrultusunda 1983-1984 öğretim yılında Üniversitemiz bünyesinde Teknik Eğitim Fakültesi'nin açılması Bakanlar Kurulu'nca karar altına alınmıştır. Bunun üzerine eğitim ve öğretim başlatılmıştır. Gerçekte 6 bölüm olarak eğitime geçmesi plânlanan fakültemizde açılışın getireceği bir çok sorunlar da göz önünde bulundurularak öncelikle 3 bölümle öğretime başlamış ve daha sonra bu bölümlere pedagojik formasyon veren Eğitim Bilimleri Bölümü Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü ve Elektrik Eğitimi Bölümü de katılarak bölüm sayısı 6'ya ulaşmıştır. Fakültemizde Metal Eğitimi Makine Eğitimi Yapı Eğitimi Elektronik-Bilgisayar Eğitimi (1992-93 Öğretim Yılında öğretime başlamıştır) Elektrik Eğitimi (1994-95 Güz yarıyılında öğretime başlamıştır) ve Eğitim Bilimleri bölümleri mevcuttur. Bu bölümlerimizden ilk beşinin 4 yıllık lisans öğrenimi gören öğrencileri mevcuttur. Eğitim Bilimleri Bölümü ise diğer bölümlerimizle Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerine eğitim formasyon dersleri vermek amacıyla kurulmuştur. Eğitim ve öğretimin ilk yılında Fakültemiz 93 öğrenci ile öğrenime başlamış bu sayı geçen 18 yıllık dönemde 2332 'e ulaşmıştır. Fakültemizin tüm Bölümlerinde 22.2.1993 tarihi itibarıyla II. Eğitime geçilmesiyle birlikte öğrenci sayısında da büyük bir patlama olmuş ve Fakültemizin kapasitesi artmıştır. Halen I. Öğretimde 1557 II. Öğretimde 1261 öğrenci eğitim ve öğretimlerini sürdürmüktedir. Teknik Eğitim Fakülteleri'nde öğrenim süresi 4 yıl olarak belirlenmiştir. Öğrenimini tamamlayan öğrenciler mezun oldukları anabilim dallarına göre Ülkemizde mevcut Endüstri Meslek Liselerinde teknik öğretmen olarak çalışabildikleri gibi endüstride ilgili branşlarda da görev alabilmekte ya da kendileri özel iş yerleri açabilmektedirler. Bunlardan dileyenler açılan yabancı dil ve bilim sınavında başarılı oldukları takdirde ilgili yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilmek olanağına da sahiptirler. Ayrıca 1992-1993 öğretim yılı güz döneminden itibaren Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce açılan seviye sınavını başaran Teknik Eğitim Fakültesi mezunları dilerlerse bir yıl ek eğitim görerek alanlarında mühendis ünvanı da alabilmektedir. 2001-2002 Öğretim Yılı güz döneminden itibaren de Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce açılan dikey geçiş sınavını başaran Meslek Yüksekokulu mezunlarının intibakları yapılarak lisans eğitimlerini tamamlamalarına olanak sağlanmaktadır.

İLETİŞİM
Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Dekanlığı 23119 ELAZIĞ Tel: (424) 218 4673 Fax: (424) 236 7064 E-mail: tefdekanlik@firat.edu.tr


TIP FAKÜLTESİ

Fırat Üniversitesi bünyesinde bir Tıp Fakültesi açılması konusunda ilk girişimler 21 Nisan 1972 tarihinde başlamıştır. Çalışmalara bir süre ara verildikten sonra 7 Ocak 1976 tarihinde Fırat Üniversitesi’ne bağlı olarak bir Tıp Fakültesi açılması kararı üzerine kuruluş çalışmalarına hız verilmiştir. 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun yayımına kadar bu girişimler sürdürülmüş bundan sonra 41 sayılı K.H.K. ile Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi 1983-1984 öğretim yılına 106 öğrenci ile Elazığ’da başlamıştır. Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı ile Fırat Üniversitesi Rektörlüğü arasında yapılan bir protokol ile yaklaşık 200 yataklı Doğum Hastanesi Fırat Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi’ne dönüştürülerek eğitim ve öğretim hizmetlerine tahsis edilmiştir. Fakültemizin kuruluşundan bu yana; Prof. Dr. Oktay Özkarakaş Prof. Dr. Gürsel Ortuğ ve Prof. Dr. Sırrı Kılıç asaleten dekanlık görevi yapmışlardır. Şu an ise bu görevi Prof.Dr.Özge ARDIÇOĞLU sürdürmektedir. Doğunun güzel şehri Elazığ’da Fırat Üniversitesi Tıp fakültesi 20. yılını doldurmuştur. Tıp Fakültemiz kuruluşundan bu yana 1030 hekim mezun etmiştir. Fakültemizde 2001-2002 eğitim öğretim yılından itibaren entegre sisteme geçilmiş olup halen 601 öğrenci ile eğitim ve öğretime devam edilmektedir. Tıp fakültesinde 3 bölüm ve bölümlere bağlı 41 anabilim dalı bulunmaktadır. Fakültemizde halen 31 profesör 35 doçent 92 yardımcı doçent 3 öğretim görevlisi 14 uzman ve 298 araştırma görevlisi öğretim elemanı olarak görev yapmaktadır. Fırat Tıp Merkezi eski binada ve kampüs içerisinde inşaatı devam eden yeni binasında yöre halkına ve çevre illere üçüncü basamak hizmeti sunmaktadır. Fırat Tıp Merkezi’nde acil ve çocuk acil birimleri dahil olmak üzere 30 birim poliklinik hizmeti vermekte bunların 24’ü aynı zamanda yataklı tedavi hizmeti sunmaktadır. Fırat Tıp Merkezi’nin şu anda yatak kapasitesi 716’dır. Yatak işgal oranları %65’lerdedir. 2003 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ortalama aylık poliklinik sayısı 13832 aylık ortalama yatan hasta sayısı ise 1683’tür. Tıp Fakültesi Dekanlığı 18.5.2000 tarihinden itibaren kullanım alanı 3500 m² olan yeni binasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu binada idari bölümlerin yanı sıra Yönetim Kurulu Odası Toplantı Salonu gibi modernize salonlar mevcuttur. Ayrıca bu salonlarda Anabilim Dallarının istekleri üzerine eğitim toplantıları düzenlenebilmektedir. Tıp Fakültesi Amfileri yapılan düzenlemeler ile kongre ve toplantılara hizmet verebilir hale gelmiştir. Tıp Fakültesi bünyesinde tüm öğrencilerimizin yararlanabileceği internet bağlantılı bir bilgisayar laboratuarı oluşturulmuştur. Yine büyük bir ihtiyaca cevap veren Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Deneysel Araştırmalar Merkezi kurulmuş ve faaliyetlerini sürdürmektedir. Temmuz 2002 tarihinden bu yana üç ayda bir yayınlanan Tıp Fakültesi Bülteni öğretim elemanları ve öğrencilerimizin bütünleştiği bir yayın organıdır. Fırat Tıp Merkezi 10. katında kongre sempozyum ve diğer toplantılar için bir salon oluşturulmuştur. Yine aynı katta ayrıca Tıp Fakültesi binası yanında öğretim elemanları ve öğrencilerimiz için kafeteryalar açılmıştır. Tıp Fakültesi binası yanında halı saha basketbol voleybol sahası ve tenis kortundan oluşan spor kompleksi yapımı tamamlanmıştır. Tıp Fakültesi ve Fırat Tıp Merkezi’nin çevre düzenleme çalışmaları hızla devam etmektedir.


VETERİNER FAKÜLTESİ

DETAYLI WEB SAYFAMIZ İÇİN http://veteriner.firat.edu.tr ADRESİNİ TIKLAYINIZ. Elazığ'da bir veteriner fakültesinin kurulmasına ilişkin ilk resmi başvuru 3 Şubat 1967 tarihinde yapılmıştır. Elazığ Valiliği tarafından Ankara Üniversitesi Rektörlüğüne yapılan bu başvuru Veteriner Fakültesi Profesörler Kurulunda görüşülmüş; konuyla ilgili araştırma yapmak üzere bir komisyon kurularak Elazığ'a gönderilmesine karar verilmiştir. Komisyonun incelemelerini içeren rapor doğrultusunda A.Ü. Veteriner Fakültesi Profesörler Kurulunun 27 Nisan 1967 tarih ve 82 sayılı kararı uyarınca Elazığ'da bir veteriner fakültesi kurulması uygun görülmüştür. Bu karar Ankara Üniversitesi Senatosunun 13 Haziran 1967 tarihli toplantısında onaylanarak kabul edilmiştir. Kararın Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmasının ardından Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Profesörler Kurulu'nun 3 Kasım 1967 tarihli toplantısında Prof. Dr. Mustafa Temizer Elazığ Veteriner Fakültesi Dekanlığına Prof. Dr. Satı Baran ile Prof. Dr. Hayrettin Anteplioğlu ise bu fakültenin senatörlüklerine seçilmişlerdir. Bu dönemden sonra gerekli işlemlerin tamamlanması için çalışmalar yoğun biçimde sürdürülmüş; 14 Nisan 1970 tarihinde kabul edilen Kadro Kanun Tasarısı 22 Nisan 1970 tarih ve 13478 sayı ile Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Aynı yıl eğitim-öğretim için gerekli hazırlıklar tamamlanarak 7 Kasım 1970 tarihinde dönemin Başbakanı ve bazı bakanların da katıldığı törenle Fakülte açılmıştır. Elazığ Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisine ait Temel Bilimler Bölümünde 3 oda ve bir derslikten oluşan fakültede 1 profesör 1 doçent 11 öğretim yardımcısı ve 65 öğrenci ile öğretime başlanmıştır. Fakültenin bugün eğitim-öğretim verdiği binanın temeli 1972 yılında atılmış; bu bina 1978 yılında tamamlanmıştır. Elazığ Veteriner Fakültesinde eğitim-öğretim 1975 yılına kadar Ankara Üniversitesine bağlı olarak sürdürülmüş; 11 Nisan 1975 tarih ve 1873 sayılı yasayla Fırat Üniversitesinin kurulmasından sonra aynı yasanın 2'nci maddesi uyarınca Fırat Üniversitesine bağlanmıştır. Üniversiter yapıda yeni bir düzenlemeyi öngören 1750 sayılı Üniversiteler Kanunu uyarınca rektörlüğe seçilen Prof. Dr. Mustafa TEMİZER dekanlığı bırakmış; Fakülte dekanlığına 7 Kasım 1975 tarihinde Prof. Dr. Bahir ÖZGENCİL seçilmiştir. Bu tarihten sonra sırasıyla Prof. Dr. Hümeyra ÖZGEN 1978-1981 Prof. Dr. Mustafa TEMİZER 1982-1984 Prof. Dr. Bahir ÖZGENCİL 1985-1987 Prof. Dr. Şendoğan GÜLEN 1988-1991 Prof. Dr. Abdülkadir AKÇAN 1992-1995 Prof. Dr. Nazir DUMANLI 1996-2003 Prof. Dr. Cahit Kalkan 2003-2004 yılları arasında dekanlık görevlerinde bulunmuşlardır. Halen Fakültenin Dekanlığı 2004 yılında göreve gelen Prof. Dr. Hasan Basri GÜLCÜ tarafından yürütülmektedir. Bugün Fakültemizde 31 Profesör 25 Doçent ve 14 Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 70 öğretim üyesi ve 35’i Veteriner Fakültesi toplam 55 araştırma görevlisi eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine devam etmektedir. Fakültemizden bugüne kadar 2900 Veteriner Hekim mezun olmuş bu meslektaşlarımız başarılı çalışmaları ile ülkemiz hayvancılık sektörünün gelişmesine önemli katkılar sağlamışlardır.
FIRAT ÜNİ TANITIM



ELAZIĞ TANITIM


Fırat üniversitesi yurt imkanları yurtları , Elazığ yurtları , erkek , bayan yurtları, barınma ;





fırat üniversitesi erkek yurdu






fırat üniversitesi kız yurdu






erkek ve kız yurtları karışık görünüm

0 YORUMLAR:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.

 
 
 

Labels

Labels

Labels