Hemşirelik

Bireyleri, hastalıklardan korunma yolları konusunda bilgilendiren, beden veya ruh sağlığının bozulması hâlinde hekim tarafından verilen tedaviyi uygulayan, hasta bakımını planlayan, denetleyen ve izleyen kişidir.

Görevleri;
-Hastayı kabul etmek ve muayeneye hazırlamak
-Hasta bakımını yaparken, solunum, beslenme, boşaltım, hareket ve uygun pozisyon, uyku, dinlenme, uygun giyim, temizlik vb. temel insan ihtiyaçlarını dikkate almak ve uygulama yapmak,
-Acil durumlarda ilk yardım tedavisi yapmak,
-Hasta için öngörülen tedaviyi uygulamak, takip etmek ve düzenli olarak hastaya verilecek ilaçları temin etmek, enjeksiyon yapmak, serum takmak, ameliyat yaralarını temizlemek, bandajlamak, tansiyon ve vücut ısısını ölçmek,
-Ameliyathanede fiziksel ortamı hazırlamak, ameliyat ekibine yardımcı olmak,
-Hastaların genel durumları hakkında yazılı rapor tutmak,
-Ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerinin yürütülmesinde, insanların bulaşıcı hastalıklardan korunması ve istatistiki bilgilerin toplanması ve değerlendirilmesi gibi işleri yerine getirmektır.

Hemşirelik programında okumak isteyen bir öğrencinin;
-Biyoloji ile ilgili ve bu alanda başarılı,
-İnsanlara yardım etmekten hoşlanan,
-Sorumluluk duygusunun yüksek,
-Düzensiz mesai saatlerine uyum sağlayabilecek bir kimse olması gerekir.

Çalışma ortamları;

Hemşireler hastaneler, sağlık ocakları veya özel kliniklerde çalışırlar. Doktorlarla işbirliği hâlinde olduklarından gece-gündüz vardiyalı çalışırlar, nöbet tutarlar. İnsanların sağlığından mesul olduklarından dikkatli olup yeterli iş bilgisine sahip olmalıdırlar.


İş bulma İmkanları;
Hemşireler; özel veya resmî tüm sağlık kuruluşlarında servis hemşiresi, servis başhemşiresi, klinik hemşiresi ve hastane başhemşiresi olarak görev alırlar. Hemşirelik temel eğitimine ek olarak öğretmenlik sertifikası alan ve lisans düzeyinde eğitim görenler, sağlık meslek liselerinde ve hemşirelik yüksek okullarında çalışabilir, eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerine katkıda bulunabilirler.

Eğitim imkanları;
Sağlık bilimleri alanında yer alan meslekleri tercih etmek isteyen bir öğrencinin, lisede fen bilimleri alanına yönelerek, ÖSS’ de yeterli “sayısal” puan alması gerekmektedir.
Hemşirelik programında eğitim süresi 4 (4+1 hazırlık) yıldır. Eğitim önlisans ve lisans olmak üzere iki aşamada yapılır. Önlisansı başarıyla bitirenler lisansa geçmek için öngörülen koşulları yerine getirdikleri takdirde lisans programının 3. ve 4. yıllarına devam edebilirler.

Hemşirelik programını tamamlayanlara "Uzman Hemşire" unvanı verilir. Hemşirelerin bir kısmı da uzmanlık eğitimi (master, doktora) görüp üniversitelerde görev almaktadırlar

0 YORUMLAR:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.

 
 
 

Labels

Labels

Labels