Eğitim kurumlarıyla sağlıktan ekonomiye,sanattan mühendisliğe geniş bir
yelpazede yetiştirdiği ve yetiştireceği beyin gücünü ülkemize
kazandırarak toplumsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaç edinen Dokuz
Eylül Üniversitesi 20 Temmuz 1982'de kurulmuştur.
Kuruluşunda,
Ege Üniversitesi'nden
Güzel Sanatlar Fakültesi,
Hukuk Fakültesi,
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi,
Tıp Fakültesi,
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü,
Adalet Yüksekokulu,
Aydın Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu;
Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı'ndan
Buca Eğitim Fakültesi,
Denizli Mühendislik Fakültesi,
İlahiyat Fakültesi,
Demirci Eğitim Yüksekokulu,
Denizli Eğitim Yüksekokulu,
İzmir Meslek Yüksekokulu;
Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan
İzmir Devlet Konservatuvarı;
Ankara İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi'nden
Muğla İşletmecilik Yüksekokulu
Dokuz Eylül Üniversitesi'ne geçti.
Yeni kurulan
Fen Edebiyat Fakültesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Sağlık Bilimleri Enstitüsü,
Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu,
Eğitim Yüksekokulu,
Sanat Eğitimi Yüksekokulu
olmak üzere Üniversitemiz toplam 24 birimle eğitim-öğretim çalışmalarına başlamıştır.
1983 yılında Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü kurularak faliyete geçerken Sanat Eğitimi Yüksekokulu kaldırılmıştır.
1987 yılında Manisa Maliye Muhasebe Yüksekokulunun İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine dönüştürülmesi ile birlikte;
Yeni kurulan Denizli Meslek Yüksekokulu,Bölgesel Kalkınma ve İşletme Bilimleri Arastırma ve Uygulama Merkezi (BİMER),
Ege Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi (EBAMER),
1988'de Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu,1989'da Muğla Meslek Yüksekokulu,
Avrupa Topluluğu Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi (ATMER),
1990'da Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile İlahiyat Meslek Yüksekokulu,
1991'de Fen Edebiyat Fakültesi ile Çevre Araştırma ve Uygulama Merkezi (ÇEVMER) faaliyete geçmiştir.
Ege Bölgesinin 5 büyük iline (İzmir,Manisa,Aydın,Denizli,Muğla) yayılan Dokuz Eylül Üniversitesi, kuruluşunun 10. yılında
13 fakülte,
5 enstitü,
13 yüksekokul,
6 merkez,
4 bölüm
olmak üzere toplam 41 birime ulaştı.
1992 yılında Ege Bölgesindeki 4 yeni üniversitenin kurulmasına destek veren Üniversitemizden,
Aydın'daki Veteriner ve Ziraat Fakülteleri ile Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Adnan Menderes Üniversitesine,
Muğla'daki İşletmecilik ve Meslek Yüksekokulları Muğla Üniversitesi'ne,
Manisa'daki İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Demirci Eğitim
Yüksekokulu ile Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Celal Bayar
Üniversitesi'ne,
Denizli'deki Tıp , Mühendislik Fakülteleri ile Eğitim ve Meslek Yüksekokulları Pamukkale Üniversitesi'ne
bağlandı.
1992'de
Torbalı Meslek Yüksekokulu,
İşletme Fakültesi,
Hemşirelik Yüksekokulu,
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu,
Onkoloji; Hemodiyaliz-Transplantasyon,
Güzel Sanatlar Enstitüsü,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Din Bilimleri Enstitüsü,
Mühendislik-Mimarlık Fakültesinden ayrılan Mimarlık Fakültesi,
1995'de
Tekstil,
Hazır Giyim ve Boya Araştırma Uygulama Merkezi (TEKBOYAM),
1997'de
Yabancı Diller Yüksekokulu,
1998'de
Kafkasya-Orta Asya Akeoloji Araştırma Merkezi (KOMER),
Jeotermal Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (JENARUM),
Sürekli Eğitim Merkezi (DESEM),
2001'de
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM),
İstatistik ve Risk Analizleri Araştırma ve Uygulama Merkezi(İRAMER),
Su Kaynakları Yönetimi ve Su Kaynaklı Doğal Afetlerin Kontrolü Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUMER),
2002'de
Beyin Dinamiği Multi-disipliner Araştırma ve Uygulama Merkezi,
2004'de
Hukuk Araştırmaları Merkezi,
Tekne Üretim Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi,
Sığ Jeofizik ve Arkeolojik Prospeksiyon Araştırma ve Uygulama Merkezi,
Fauna ve Flora Araştırma ve Uygulama Merkezi,
Anlaşmazlık Çözümü Araştırma ve Uygulama Merkezi,
2005'de
Yüzey Teknolojileri ve Hasar Analizi Araştırma ve Uygulama Merkezi,
İzmir İli Stratejik Planlama, Yönetişim Araştırma ve Uygulama Merkezi'nin
kurulması ile Üniversitemiz birimlerinin sayısı bugün 55'e ulaşmıştır.
Adı Aktif Eğitim sistemi ile özdeşleşen Dokuz Eylül Üniversitesi bugün
Alsancak,
Balçova,
Bornova,
Buca,
Buca-Kaynaklar,
Hatay,
Narlıdere,
Torbalı,
İnciraltı,
Urla
olmak üzere 10 değişik yerleşim biriminde
10 fakülte,
9 yüksekokul,
1 konsevatuvar,
10 enstitü ve
20 araştırma ve uygulama merkezi;
3.030 (06.09.2005 tarihi itibariyle) akademik personeli ile
43.194(01.09.2005 tarihi itibariyle) öğrenciye eğitim hizmeti vermeyi
sürdürmektedir.
Misyon / Vizyon
Dokuz Eylül Üniversitesi’nin misyonu kuşku yok ki en iyi biçimde
üniversitemizin önüne koyduğu hedeflerle açıklanabilir. Dokuz Eylül
Üniversitesi nasıl bir eğitim, nasıl bir öğrenci, nasıl bir toplum ve
nasıl bir dünya hedeflemektedir? Nasıl Bir Eğitim, Nasıl Bir İnsan,
Nasıl Bir Toplum, Nasıl Bir Dünya Görüşü sorularının yanıtları bize
Üniversitemizin misyonunu da tanımlayacaktır.
Nasıl Bir Eğitim ? Bilgiyi dikte ettiren değil bilgiye ulaşma yollarını
öğreten, takım çalışmasını ön plana çıkaran, öğrenci öğretim elemanı
etkileşimini üst düzeyde tutmaya özen gösteren, araştırıcı ve yaratıcı
öğrenci odaklı bir eğitim.
Nasıl Bir Öğrenci? Aklını kullanan, soru sormaktan çekinmeyen, düşleyen
ve düşünen, çalışkan, üretken ve yaratıcı, toplumsal sorunlara duyarlı,
özdeğerlerine saygılı, iletişim becerileri gelişmiş ve aydın bireyler.
Nasıl Bir Toplum? Aklın ve bilimin ışığı altında sahip olduğu değerlerin
bilincinde olan ve bu değerleri üretime yönelik olarak kullanabilen,
üniversite-sanayi-toplum ilişkisinin son derece sağlam ve işler olduğu,
ülkenin bağımsızlığı ve devamlılığı için ortak çıkar birliği içinde
olabilen, laik ve sosyal hukuk devletinden yana Cumhuriyetine sahip
çıkan bireylerden oluşan güçlü bir toplum.
Nasıl Bir Dünya? Bilginin sınır tanımadiği, bu anlamda ülkeler arası
sınırların yok olduğu bir ortamda evrensel barış ve evrensel çıkarlar
doğrultusunda ekolojik dengenin de korunmasını ön planda tutan bilimsel
ve teknolojik üretim için uluslar arası işbirliğinden yana bir dünya.
Yukarıda sorduğumuz soruların yanıtları bize Dokuz Eylül
Üniversitesi'nin nasıl bir birey, toplum ve dünya hayali için kendini
görevli kıldığını da açıklamaktadır. Üniversitemizin misyonu yukarıda
tanımladığımız toplum, ülke ve dünya hedefine nasıl bir eğitim ve nasıl
bireylerle ulaşılabileceğinin araştırılması ve gerçekleştirilmesi çabası
olarak da özetlenebilir. Dokuz Eylül Üniversitesi'ni oluşturan tüm
kadrolar bu hedeflerin oluşturduğu misyonun bilincindedirler.
Bilginin hızla çoğaldığı,yayıldığı ve tüketildiği yüzyılımızda bilgiye
ulaşma ve değerlendirme önem kazanmıştır. Alvin Toffler'in da söylediği
gibi cehalet artık "okuma yazma bilmemek" yerine "bilgiye nasıl
ulaşılacağını bilmemek" olarak tanımlanıyor. Bu noktadan hareketle Dokuz
Eylül Üniversitesi öğrencisine gerekli bilgiye ulaşmanın yollarını ve
böylelikle ömür boyu öğrenmeyi öğreten bir eğitim sistemine ulaşmak
için, "bilgi okur yazarlığı" adı altında yeni bir proje uygulamaya
başlamıştır. Bu proje kapsamında öğrencilerimizin gereksiz bilgi
yükünden kurtularak her konuda bilgiye ulaşma ve ulaştıkları bilgileri
analiz etme becerilerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. "Bilgi
okur yazarlığı", Dokuz Eylül Üniversitesi'nin öncülüğünü yaptığı "Aktif
Eğitim" sisteminin önemli bir parçasıdır. Ülkemizde üniversitelerin yanı
sıra pek çok eğitim kurumuna "Aktif Eğitim" sisteminin yerleştirilmesi
ve yaygınlaştırılması konusunda öncü bir misyon üstlenen Dokuz Eylül
Üniversitesi, kendini sürekli yenileyen öğretim elemanı kadrosunun
çabası ile tüm araştırma, laboratuar ve kütüphane olanaklarını günün
koşullarına göre yenilemeye özen göstermektedir. Ayrıca öğretim
elemanlarını ve öğrencileri daha fazla araştırma ve buluş için
özendirmek amacıyla ülkemizin ilk ve tek, dünyanın ikinci Öğrenme
Kaynakları Merkezi üniversitemiz bünyesinde hizmete sunulmuştur.
Önümüzdeki günlerde de öğrenci ve öğretim elemanlarımızın projelerini
hayata geçirebilecekleri Teknoloji araştırma ve Geliştirme Merkezimiz
hizmete açılacaktır.
"Bana söylersen unutabilirim, gösterirsen anımsayabilirim, ama beni de
katarsan anlarım" sözünde vurgulanan anlayıştan yola çıkarak katılımcı,
araştırmacı ve tartışmacı bir eğitim uygulanan üniversitemizde Atatürk
İlke ve Devrimleri'nin rehberliğinde akılcı,aydınlanmacı ve demokrat
bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Bunun sadece öğretimle
olamayacağı bilincindeyiz. Bundan ötürü öğrencilerin geniş bir yelpazede
faaliyetlerini sürdürdükleri öğrenci kulüpleri ile öğrencilerimizin
kendilerini geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilmek de bizim en
önemli hedeflerimizden biridir.
İletişim ve bilgi teknolojilerindeki son gelişmeler sonucu ülkeler arası
sınırların kalktığı bir dünyada yaşıyoruz. Eğitimde de evrenselliğin
giderek önem kazandığı bu ortamda pek çok yabancı eğitim kurumu ile
ortak proje, öğretim elemanı ve öğrenci değişimi konusunda işbirliği
çalışmalarını sürdüren üniversitemizde , Avrupa Birliği 'ne eğitim
alanında entegrasyon kapsamında Socrates gibi global eğitim
programlarıyla ilgili çalışmalar hızlı bir şekilde yürütülmektedir.
Güzel bir gelecek ve güçlü bir Türkiye için
"Cumhuriyetçi"
"Laik"
"Ulusalcı"
"Demokrat"
"Akılcı"
"Bilimsel"
"Aydınlanmacı"
"Özgürlükçü"
"Toplumcu"
olmayı kendisine ilke edinen Dokuz Eylül Üniversitesi'nde siz
gençlerimizle birlikte olmak ve yarınlar için el ele vermek dileğiyle
sevgilerimi sunuyorum.
0 YORUMLAR:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.