Gazi Üniversitesi

Konu tanıtımı: Gazi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi fakültesi, Gazi Üniversitesi fakülteleri, Gazi Üniversitesi.com, Gazi Üniversitesi bölümü, Gazi Üniversitesi üniversitesi, tanıtım 2012, tanıtım 2013, Gazi Üniversitesi ili, Gazi Üniversitesi yurtları, Gazi Üniversitesi internet sitesi, Gazi Üniversitesi hakkında, Gazi Üniversitesi kimdir, Gazi Üniversitesi nedir, Gazi Üniversitesi nasıl, Gazi Üniversitesi nekadar, Gazi Üniversitesi nezaman, Gazi Üniversitesi kimler, Gazi Üniversitesi kayıtlar, Gazi Üniversitesi harçlar, Gazi Üniversitesi fotoğrafları, Gazi Üniversitesi bölümleri, Gazi Üniversitesi tarihçesi, Gazi Üniversitesi hakkında genel bilgi, Gazi Üniversitesi geniş bilgi, Gazi Üniversitesi site haritası, Gazi Üniversitesi sosyal alanları, Gazi Üniversitesi barınma, Gazi Üniversitesi imkanlar, Gazi Üniversitesi bur veren bölümler kuruluşları, Gazi Üniversitesi rektörü, Gazi Üniversitesi dünya kaçıncısı, Gazi Üniversitesi Türkiye kaçıncısı, Gazi Üniversitesi bilinmeyenleri, Gazi Üniversitesi yorumları, Gazi Üniversitesi haberleri, Gazi Üniversitesi kulüpleri, Gazi Üniversitesi gençlik, Gazi Üniversitesi sitesi, Gazi Üniversitesi erasmus, Gazi Üniversitesi çift anadal, Gazi Üniversitesi yandal, Gazi Üniversitesi yatay geçiş, Gazi Üniversitesi dikey geçiş, Gazi Üniversitesi meslek yüksek okulu, Gazi Üniversitesi sanat, Gazi Üniversitesi iş imkanları, Gazi Üniversitesi başvuruları, Gazi Üniversitesi taban ve tavan puanları, Gazi Üniversitesi başarı sıraları, bölüm başarı sırası, Gazi Üniversitesi halkla ilişkiler, Gazi Üniversitesi iletişim, Gazi Üniversitesi tel, Gazi Üniversitesi rektörlük, Gazi Üniversitesi hazırlık sınıfı , Gazi Üniversitesi kyk yurtları, Gazi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi meslekleri, hatalı aramalar: Gazi Üniversitesi.com, Gazi Üniversitesi.net, Gazi Üniversitesi1.com, Gazi Üniversitesibilgiislem.com, Gazi Üniversitesikayit.com, Gazi Üniversitesibarinma.com, Gazi Üniversitesitanitim.com, Gazi Üniversitesiforum.com, Gazi Üniversitesifakulte.com, Gazi Üniversitesisorula.com, Gazi Üniversitesihalklailişkiler.com, Gazi Üniversitesibilgi.com, Gazi Üniversitesi.gov.tr, Gazi Üniversitesi.org.tr, Gazi Üniversitesinasilbiruniversite.com

 


Ankara Gazi Üniversitesi Tanıtım
Gazi Üniversitesi tarihi Cumhuriyet dönemine kadar uzanan bir kaç üniversiteden birisidir. Cumhuriyetin ilanından hemen sonra Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarının girişimiyle bir enstitü kurulması kararlaştırılır. Bu karar 1926 yılında "Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü" nün açılmasıyla sonuçlanır. Enstitünün adı 1929 yılında "Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü" olarak değiştirilir ve bu isimle uzun yıllar  verir. 1976 yılında ise Gazi Eğitim Enstitüsü ismini alır. 1982 yılında 2809 sayılı kanunla bu kurum Gazi Üniversitesi’ne dönüştürülür. Aslında bu Cumhuriyetle başlayan geleneğin yeni isimle devamıdır. Geleneğin oluşmasında Gazi Eğitim kadar kuruluşu 1935’e kadar giden Ankara Yüksek Teknik Öğretmen ve Ankara Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulları ile Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi büyük rol oynar. Üniversite çatısı altına girdiğinde Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi zaten bir üniversite konumundaydı. Akademi’ ye bağlı olarak bugünkü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin bütün bölümleri Tıp Fakültesi daha sonra da fakülte olacak olan Diş Hekimliği ve
Eczacılık Yüksek Okulları ile ismi daha sonra  Fakültesi olan Gazetecilik ve Halkla ilişkiler yüksek okulu eğitim ve öğretimini sürdürmekteydi. Yine Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi de Gazi Üniversitesi çatısı altında yerini alır. Kurulduğunda 9 fakülte 12 yüksek okul ve 4 enstitüyü bünyesinde barındıran üniversitede bu sayı daha sonra hızla artar. Bugün kendisine bağlı olarak eğitim-öğretimini sürdüren 25 fakültesi 21 yüksek okulu 18 araştırma merkezi ve 5 enstitüsü île Gazi Üniversitesi adım aldığı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e yansır bir yüksek öğretim kurumu olma iddiasını devam ettirmektedir. 

Üniversiteye bağlı olarak Tıp Diş Hekimliği Eczacılık Mühendislik ve Mimarlık İktisadi ve idari Bilimler iletişim Fen Edebiyat Hukuk Güzel Sanatlar Çorum İktisadi ve idari Bilimler Çorum Mühendislik Çorum ilahiyat Çorum Veteriner Kastamonu Orman Kırşehir Ziraat Kırşehir Fen Edebiyat ve İnebolu Su Ürünleri Fakülteleri çalışmalarım sürdürmektedir. Eğitim fakülteleri yönünden ülkemizin olan Gazi Üniversitesi bünyesinde Endüstriyel Sanatlar Gazi Eğitim Mesleki Eğitim Teknik Eğitim Ticaret ve Turizm Eğitim Kastamonu Eğitim Kırşehir Eğitim Fakültelerim barındırır. Yurdun dört bir yanından üniversiteyi kazanarak gelen öğrenciler yanında Türk Cumhuriyetleri akraba ve topluluklarından gelen 1500’den fazla öğrencisi ile Gazi yurt dışından en çok öğrenci kabul eden üniversitedir. Açılan yüksek lisans ve doktora programlarına devam eden 5 binden fazla öğrencisi ile sadece kendisininkini değil diğer üniversitelerin öğretim elemanı ihtiyacım da karşılamaktadır. Gazi Üniversitesi farklı kampuslarda ve farklı şehirlerde eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Ankara’da Beşevler Emek ve Maltepe olmak üzere üç ayın kampusa sahip olan Gazi ayrıca Çorum Kastamonu ve Kırşehir’deki fakülte ve yüksek okulları ile eğittim ve öğretime verdiği önemi gözler önüne serer. 50 bini aşan öğrenci sayışı ve 3000’ü geçen öğretim elemanı sayısı ile Gazi Üniversitesi öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısında dünya ortalamasını yakalayabilmiştir.
Eğitimden iletişime güzel sanatlardan mühendisliğe spordan ormancılığa tıptan eczacılığa diş hekimliğinden fen edebiyata iktisattan ilahiyata kadar bir çok fakültesiyle Gazi Türkiye’nin en büyük üniversitelerinden birisidir. 1982 yılında (Ankara] kurulan Gazi Üniversitesinde 9 Fakülte 12 Yüksekokul 4 Enstitü ile toplam 25 yüksek öğretim birimi bulunmakta idi. Su anda ise toplam 25 Fakülte 21 Yüksekokul 5 Enstitü ile toplam 51 yüksek öğretim birimi eğitim vermektedir.Bunun yani sıra bünyesinde 18 Araştırma Merkezi bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi geniş Akademik Personel Kadrosu öğrencileri ve fiziksel kapasitesiyleTürkiye’nin en büyük Üniversitelerinden biridir. Ayrıca Gazi Üniversitesinin Çorum Kastamonu ve Kırşehir gibi illerde bölümleri bulunmaktadır. Öğrencilerimizin yükseköğretim kurumlarına ulaşımları şehrin değişik merkezlerinden geçen Belediye Otobüsleri Özel Halk Otobüsleri Dolmuş METRO bağlantılı ANKARAY ile gerçekleşmekte öğrencilerimiz Dolmuşların dışında diğer ulaşım araçlarından indirimli olarak faydalanabilmektedirler.

Adres:Gazi Üniversitesi Rektörlüğü 06500 Teknikokullar ANKARA
Tel:0(312) 212 68 40
Fax: 0(312) 221 32 02
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TANITIM VİDEOSU

0 YORUMLAR:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.

 
 
 

Labels

Labels

Labels