Tercih sıralaması nasıl olmalı ?

Tercih listeni oluştururken nelere dikkat etmelisin?


· Ne istediğini iyi bilmen lazım. Herhangi bir bölüm veya herhangi bir üniversite mi yoksa kişiliğine ve yeteneklerine uygun bir eğitim almak mı? Ne istediğine karar vermen gerekiyor.
·         Tercih listesinde sıralama senin istek sıranı belirtir. İstemediğin bir bölümü puanı yüksek daha üst sıraya yazman doğru olmayacaktır. Teknik sıralamada ince noktaları rehber öğretmenine danışmanda fayda var.
·         Özel yetenek sınavı ile bir bölüme girmeyi düşünüyorsan o bölümleri tercih listene almayacaksın. Bu bölümlerin başvuruları üniversitelere yapılmaktadır.


  Sıralama yaparken puanamı ? yoksa başarı sırasınamı ? bakılır diyorsanız size cevabım koca bir SIRALAMA derim . alın elinize 2010 un verilerini ve bakın ; diyelim puanınız , 450 ve başarı sıranız 40.000 2010 nun  verilerini ve bu yıl yeni açılan bölümleri göz önünde tutarak (1. sıraya en çok nereyi istyorsan yaz:D elmese bile yaz )  bi tercih oluşturalım . tercihlerinizin yarısını kendi sıralamanızdan yukarda tutun, 20.000 den başlayın 40.000 ne kadar sıralayın ve sonra garanti olması amacıyla son 5-6 tercihide 50.000 ( böyle yaparsanız genelde daha iyi yerlere yerleşirsiniz, ama siz garanti olsun diye, 60.000 kadar çıkın,)

Arkadaşlar bu arada rehberlikteki hocalara güvenmeyin. onlar insanı karartıyo kendimden biliyorum, gelmez dediği , hiç yazma boş tercih dediği yerde okuyorum, bunları diyende bir rehberlikçi değil birçok yerde öyle dediler ama ben 108 kişinin alındığı bölümde 106. olarak yerleştim :D düşünün artık puanı sonuna kadar kullanmak buna denir :D arkadaşlar renkli yazılan benim ygs-lys-tercih.com yazarı olan benim yazdıklarımdır gerisi alıntıdır ama dikat edilmesi gereken konulardır. okuyun derim ve ileriki hayatınızda başarılar dilerim. ::D
·  
    Bazı kavramları öğrenmen lazım; İkinci Öğretim, Yatay Geçiş, Dikey Geçiş, Sınavsız Geçiş gibi…
Yatay geçiş eşdeğer programlar arasında yapılan geçişlerdir. Bir okuldaki iki bölüm arasında yapılabileceği gibi aynı bölümü başka bir üniversitede okumaya devam etme şeklinde de gerçekleşebilir. Her fakültenin veya üniversitenin yatay geçiş yönetmelikleri farklılık gösterebilmektedir. Ancak Dikey Geçiş 2 yıllık meslek yüksek okulundan 4 yıllık lisans programlarına geçiş ile ilgilidir. Ve sınav ile bu geçiş yapılabilmektedir. Sınavsız geçiş; mesleki ve teknik liselerden mezun olan öğrencilerin mezun oldukları alana hak tanınan bölümlere sınavsız başvurabilme hakkıdır.
·         Tercihlerinizi yaparken puan, başarı sırası, yüzdelik dilim ve istek sırası dikkate alınması gereken koşullardır. Listenin teknik sıralamasını yaparken başarı sırası, taban puan ve yüzdelik dilim den birini dikkate alabilirsiniz. Bu veriler her yıl tercihler doğrultusunda yeniden oluştuğundan sadece birer kılavuz niteliğinde olduğu unutulmamalıdır,
·         Ölü tercih ne demektir? Tercih listenizi oluştururken istek sıranız ile teknik sıralamayı dikkatle incelemelisiniz. Tercihleriniz arasında başarı sırası çok yüksek bir bölümü başarı sırası çok düşük bölümlerin arasına almanız o bölümün sıralamasında çok büyük bir değişiklik olmazsa o tercih hakkınızı boşa kullanmış olmanız demektir. Bu konuda muhakkak bir rehberlik uzmanından destek alınız.
·         İkinci Öğretim Şansınız Olabilir…
Bölümlerin İkinci Öğretim programları da size bir şans oluşturabilir. İkinci Öğretim, Örgün eğitim içinde ders saatlerinin 16.00’dan sonra olduğu birinci öğretimden eğitim ve akademik kadro açısından hiçbir farkı olmayan eğitim programlarıdır. Bu eğitim programları birinci öğretimden daha düşük puana sahip olmakla birlikte öğrenim harçları birinci öğretime göre daha yüksektir.
·         Okul birincileri dikkat!
OKUL BİRİNCİLERİNİN de diğer adaylar gibi hatalı tercih yapmalarından dolayı açıkta kalabileceklerini unutmamak lazım. Bölümlerin okul birinciliği kontenjanları sınırlıdır. Bu yerleştirmede de puanı yüksek olan adayların sıralamada öncelik sahibi olduğu unutulmamalıdır. Adaylar puanlarına uygun gerçekçi tercihler yapmalıdırlar. Bu şanslarının sadece mezun oldukları yıla ait olduğunu daha sonraki yıllarda okul birinciliği kontenjanından yararlanamayacaklarını unutmamalıdırlar.
·        Ek Yerleştirme Nedir? Yükseköğretim programlarına kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra bölümlere kaydolmama nedeni ile boş kalan kontenjanlar üniversiteler tarafından ÖSYM ye bildirilecektir. Genel yerleştirmede kontenjanı dolmayan veya kaydolmama nedeni boş kalan ve varsa yeni açılan programlara ekin ayında ÖSYM tarafından EK yerleştirme yapılır. Bu yerleştirme için ek yerleştirme kılavuzu çıkar ve orada belirtilen koşullar çerçevesinde yerleştirme işlemi yapılır.
·        Özel Koşulları Önemseyin…2010 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunu çok iyi inceleyin. Özellikle bölümlerin özel koşullarına muhakkak bakın.

1 YORUMLAR:

Adsız dedi ki...

çoook saolunnnnnnnnnnn

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz. . . adınızı (adsız) değitirerek yorum yazınız.

 
 
 

Labels

Labels

Labels